کارفرمایان از حقوق کارمندان مالیات کسر می کنند و علاوه بر حقوق، هزینه های بیمه درمانی، اجتماعی و بیکاری را نیز پرداخت می کنند. این همان چیزی است که استخدام رسمی را از قراردادهای کار مستقل جدا می کند. در ادامه با خبر بیست و سی همراه باشید.

طبق تعریف اشتغال، اشتغال به کارفرمایان اجازه می دهد تا جنبه های بیشتری از شغل یک کارمند از جمله محل کار، منابع، مسئولیت ها، ساعات کار و حقوق را کنترل کنند. ورودی کارکنان، استقلال و استقلال از کارفرمایی به کارفرمای دیگر متفاوت است. برخی به کارکنان خود دامنه بیشتری می دهند و برخی دیگر نحوه گذراندن هر دقیقه را به کارمندان خود دیکته می کنند. هر دوی این سناریوها را استخدام می نامند. اگر کارفرما با کارمندی در بخش خصوصی مخالف باشد، کارمندان چندین گزینه دارند. آنها می توانند موضوع را با مدیر مطرح کنند، به منابع انسانی مراجعه کنند، با یک مدیر ارشد صحبت کنند یا حتی استعفا دهند.

کارفرمایان نباید بین کارمندان بر اساس نژاد، قومیت، مذهب، جنسیت (از جمله بارداری)، هویت جنسی، گرایش جنسی، گرایش ملی، سن، ناتوانی یا اطلاعات ژنتیکی تبعیض قائل شوند. کارمندان حق دارند ادعای تبعیض را به کمیته فرصت های شغلی برابر یا سازمان محلی که از قوانین کار برابر حمایت می کند، تسلیم کنند. در این شرایط یا سایر شرایط پیچیده، بهتر است یک وکیل پیدا کنید یا از یک آژانس کاریابی یا مشابه آن کمک بگیرید. اگر محل کار وابسته به اتحادیه خاصی است، می توانند نگرانی ها و شکایات خود را با نمایندگان اتحادیه مطرح کنند.

 یادداشت های مهم

استخدام لحظه ای قراردادی است بین کارمند و کارفرما که طبق تعریف اشتغال، کارفرما به کارمند پرداخت می شود. قرارداد کار برای کارمند می تواند شفاهی، کتبی یا پیشنهاد شغلی باشد. قراردادهای کاری متفاوت است و ممکن است شامل تعهدات زمانی و پرداخت های متفاوتی باشد.

قوانین کار بر اشتغال تأثیر می گذارد

در این مرحله این سوال پیش می آید که آگهی استخدام چیست؟ آگهی استخدام آگهی‌ای است که توسط کارفرما، کارکنان اجرایی، کارکنان منابع انسانی یا کارمندان تهیه می‌شود و کارکنان فعلی یا دولتی را از موقعیت شغلی فعلی یا آینده‌شان در سازمان مطلع می‌کند. این آگهی ممکن است در تابلوی خبری، وب سایت، وبلاگ یا رسانه های چاپی یک سازمان مانند روزنامه ها، مجلات و نشریات مرتبط با صنعت ارسال شود. آگهی های شغلی ممکن است در تابلوهای شغلی، آگهی های طبقه بندی شده و رسانه های اجتماعی نیز ظاهر شوند. علاوه بر این، برخی از کارفرمایان برای ارسال آگهی های شغلی و آگهی های شغلی در بیلبوردها و اپلیکیشن های موبایل سرمایه گذاری می کنند.

دلایل انتشار آگهی استخدام چیست؟

دلایل مختلفی برای انتشار پست های شغلی توسط واحدهای استخدامی وجود دارد. به عنوان مثال، یک کارفرما ممکن است برای رعایت مهلت‌ها، مدیریت یک فرآیند کاری جدید، یا انجام وظایف یک کارمند در مرخصی یا مرخصی پزشکی به کمک اضافی نیاز داشته باشد. همچنین ممکن است به دلیل بازنشستگی یا از دست دادن کارمند، تغییر ساختار کسب و کار یا توسعه، نیاز به یک فرد جدید برای پر کردن دو یا چند موقعیت شغلی باشد. برخی از مشاغل در برخی صنایع مانند خرده فروشان و رستوران ها تغییرات زیادی را در کسب و کار خود تجربه می کنند که هر ساله همان موقعیت شغلی را تبلیغ می کنند و درخواست های شغلی واجد شرایط را تا زمان فرصت شغلی خالی نگه می دارند.